Första träningen

Igår var första träningen med nya fystränaren Oskar! Vi hade lite teori, rörlighets/balanstester samt coopertest. Bra uppstart helt enkelt. :) Cooper hatar väl alla att springa, men när det väl är över är känslan så positiv. Efter kvällens träning känner jag mig hur som helst mycket positiv. Vi kommer köra på med massa handbollsfys i veckorna och jag som älskar sådan träningar blickar verkligen framåt. :) Att springa livet ur sig på handbollsplan är ju faktiskt betydligt roligare än att springa livet ur sig i ett terrängspår. Terrängspåret har vi ägnat stor del åt hela säsongen och kommer självklart ägna stor del i under sommaren....och därför känns det extra kul att få köra mycket handbollsfys nu fram till midsommar!!

Träningen igår drog ut väldigt mycket på tiden. Trodde vi skulle sluta 20.00 men vi började inte springa cooper förrän 20.20 så jag var inte hemma förrän 22.00. Som tur var kunde jag ringa Mats och be honom steka en köttbit till mig som jag åt med kryddad keso :)

Har även pratat med chefen idag om att få börja lite senare de dagar vi har sena träningar. Igår satt jag i omklädningsrummet 90 min innan träningen började..och det är absolut inget jag vill göra säsongen igenom. Ev. kommer jag lägga in ett gym/rehabpass innan träningen men det tar faktiskt inte 90 min att köra. Men det kommer bli bra.

Blicken framåt! Here we go!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha, klockrent ju! Hoppas att du fotar och lägger upp på bloggen sen :)

2011-05-25 @ 15:33:30
URL: http://asalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0