Härliga sommar!

Idag är en sådan här skön dag. Klarblå himmel och strålande solsken. Man bara njuter och önskar att man hade ytterligare semesterdagar. Men det är bara att inse att det börjar lida mot sitt slut :/

Igår var hela familjen på födelsedagsmiddag ute på Rådmansö. Riktigt trevligt och gott. Ebba var självklart också med, men Gonzo fick stanna hemma. Ebba skötte sig exemplariskt :) Den lilla sockerluvan.

Igår spelades (som alla självklart vet) Sverige mot Japan i fotbolls-VM. Tyvärr var det en skitmatch av högsta klass. För Sveriges del :/ Japan var helt enkelt snäppet bättre och hade lekstuga lite då och då. Morr. Riktigt synd att Sverige inte kunde behålla bollen mer och passa där de skulle. Öqvist första mål var ju grymt snyggt, och där trodde jag faktiskt att de skulle sätta ribban. Men icke. Men bara att ta nya tag till bronsmatchen! Heja Sverige!

Fick en väldigt glad överraskning igår när vi var på födelsedagsmiddag. Vid 18-tiden ringde Mats och berättade att han var i Norrtälje. Då hade han åkt hela vägen från jobbet och hem, hämtat bilen och sedan spruttat upp till Norrtälje ♥ Blev så glad. Tycker dock riktigt synd om honom när klockan  ringde kl 5 i morse. Gick med upp och gjorde iodning frukost åt honom innan jag gick tillbaka till beden och la mig och sov till 9.30. Zzzzzz....



Här kommer en bild på Undantaget som denna sommar renoveras. Panelen byts helt och hållet och en ny dörr kommer på plats. Blir så fint. Mamma funderar nu på om stugan ska bli rödmålad eller vit. Någon som har synpunkter? :)

Ser ni den lilla parveln som låtsas leka arbetare? Gonzo the man ♥ eller Gonzo the bird kanske passar bättre....eller ÄN bättre Gonzo the parrot. Haha! Efter att fotot var taget skulle jag hämta honom från stegen, men han vägrade kliva den. Envis som en åsna :)

Har för övrigt bestämt mig för att ta en träningsledig dag idag och sedan köra stenhårt med träning resten av periodens dagar fredag-måndag. Nu återstår 3 intervallpass, ett MAQ, ett styrkepass och ett lyftpass.
Antagligen kommer Anna-Carin och Arto upp ikväll eller imorgon på morgonen och då får jag sällskap i löpningen :)

Fredag: Intervallpass + MAQ
Lördag: Intervallpass + styrkepass
Söndag: Intervallpass
Måndag: Styrkepass

Läste på damhandboll att andra elitserielag verkar köra betydligt mindre fys, under den individuella träningsperioden som är ca en månad. Endel kör visst bara 4 pass i veckan. Oh my god säger jag. Men jag trivs med att köra hårt på sommaren. Det är då man kan fokusera ordentligt på fysen, när man inte kör någon handboll alls.

Aja, dags att lägga sig en stund i solstolen igen!


Kommentarer
Postat av: AA

Sen kör ju en del fyra pass/vecka i augusti och andra är lediga två dagar i augusti. Oh my mera God!

2011-07-16 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0