2 otroligt viktiga poäng

I går var det match borta mot Skövde. Ni som följer damelit vet att det var en väldigt viktig match både för oss och Skövde. Vi ligger precis bredvid varandra i tabellen och innan matchen låg Skövde före oss. Antar att Skövde är lika missnöjda med sin säsong hittills, som vi är med våran. Men det är bara att kämpa på och inte tappa hoppet. Hoppet är det sista som överger en, eller hur var det (?) :)

Hur som helst kom vi till matchen med bra inställning. Det var nu eller aldrig. Förra matchen mot Skövde spelade vi ett si-sådär-försvarsspel. Vi hade bra delar i andra halvlek men annars var det mest ihåligt. Den här matchen startade vi med 6-0 och jag tycker vi gjorde det riktigt bra! Över en hel match var det nog vårt bästa försvarsspel. Tidigare matcher har vi haft väldigt mycket dippar men jag tycker vi höll ihop det relativt bra. Bodil var grym igår och tog friläge och det mesta :) Att sedan Lollo kommer in på ett straffkast och räddar!!! Ms 100%! Grymt viktigt!

Skövde hade inte Cadario, Widell eller Henriksson med men jag tycker inte det förringar vår vinst. Det var otroligt vitkigt! Nu ligger vi åter igen ovan Skövde i tabellen.



Henresan blev betydligt lättare med 2 poäng i bagaget. Var hemma runt 00.00 och tog taxi hem. Som tur var kunde jag ta några timmar tjänstledigt i morse och iallafall få 7h sömn. Ikväll är det på´t igen. Träning och gym! Känns riktigt inspirerande att spela handboll ikväll!!! Känner mig riktigt taggad!!!

Kvällen kommer dessutom kryddas med besök av Mats vänner! Jag kommer hem först vid 20-tiden men eftersom vi är lediga imorgon behöver man inte tänka så mycket på klockan :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0