Helgen i Katrineholm

Det har varit dålig uppdatering. Jag vet. Men nu ska ni få veta vad vi har hållt på med. Det har varit non-stop hela helgen. Redan på fredagen började vi kvällen med coopertest i totalt ösregn samt styrketester. Hård start med väldigt skönt att sedan kunna lägga det bakom sig.

På lördagen ringde klockan 7.00 och det var på med löparkläderna. 7.15 varje morgon stod nämligen morgonjogg på schemat. Jag som egentligen inte är någon träna-på-morgonen-människa tyckte det var riktigt skönt. Man var liksom mer förberedd till det andra passet då. Och andra passet denn lördag var match mot Örebro redan kl 11.00.



Det blev vinst. Ingen bra match med tanke på missade avlsut, men det är i början av säsongen. Endel nya spelare osv. Det kommer bli bra. Det hade varit värre om vi inte kommit till lägen!

Efter lunch och vila var vi sedan åter igång med ett handbollspass. Fokus på försvarsspelet!

Kvällen spenderades med den sista femkampen; Beachvolleyboll. Mitt lag kunde gå in utan press. Vi behövde inte oroa oss för att komma sista (med omklädningsrumsstädning som straff) i hela tävlingen. Däremot hade Erik kommit på att de laget som kom sist i grenen beachvolleyboll skulle få stå 1h i skolmatsalens disk. Det blev vårat  lag :/ Haha! Vi var inte så bra som vi trodde, tyvärr.






Johanna, Olivia, jag och Lollo!

Som sagt gick vi förlorande ut striden men roligt hade vi!


Väldigt mycket vatten efter fredagens skyfall. Men vad göra? Bara att le och se glad ut!



Med kalla fötter gick vi sedan tillbaka till hårdförläggningen. Trots luftmadrass sov jag helt okej. Men det är klart. Man vaknar ju upp 30ggr på natten :O :) Nästan.

På söndagen var det samma rutin: morgonjogg. Sedan följe frukost och 2h handbollsträning. Så trött som jag var efter handbollsträningen var det länge sedan jag var. Jag var totalt slut. Huvudet kändes som gröt och benen var tunga som klumpar. Tack gode gud att vi kunde fylla på med lunch direkt efter träningen.

Sista handbollspasset innan hemfärd innehöll 1h individuellteknik och gym. Blev lyftteknik och bål samt lite axelrehab. Kändes skönt att få avsluta med ett sådant pass. Det var liksom lagom med tanke på tidigare pass under helgen.

Bussresan hem var bra. Sov vilket var så skönt.

Nu blrjar en ny vecka. Vila idag! Tack!!

Återkommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0