Kroatien?Osäkert.

Vår Kroatienresa har helt plötsligt blivit oviss. Kommer vi ens komma iväg? Det känns verkligen jobbigt att inte veta. Suck. Det bästa är nog att ställa in sig på att det inte blir någon resa. Trist. Men man ska inte ta ut något i förskott. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kommer iväg. Imorse läste jag att vulkanen åter igen spyr ut aska, och att den kan nå Europa på måndag - den dag vi åker iväg :(

Under torsdag 6 maj kommer Irland fortfarande att beröras av ett askmoln med relativt låga halter av aska. Hela Europa beräknas därefter vara i stort sett fritt från aska i luften åtminstone fram t o m måndag 10 maj, för Sveriges del ännu ett dygn, under förutsättning att vulkanaktiviteten och askutsläppen inte ökar ytterligare i intensitet. Däremot kommer ganska omfattande askmoln under hela perioden fram t.o.m. måndag att finnas över havet väster om brittiska öarna och söder och väster om Island.

Eftersom vi åker från Sverige är ju risken ganska stor att flygtrafiken ställs in :/

Jag ber till vulkan- och vädergudarna att det här kommer gå vägen. Jag har TVÅ veckor under alla årets veckor som jag kan åka någonstans - UTAN att köra 11 pass i veckan. Ska man kunna ha sådan här otur då?
(Jag ska iof löpa och köra min rehab för låret, men inte i en sådan uppfattning att det stör)

Snälla snälla snälla!




Kommentarer
Postat av: Caroline Malmqvist

Jag tror inte du behöver vara orolig, de flesta flyg har åkt igenom askan och testats både innan och efter utan att hitta nåt fel...



Jag håller tummarna!!

2010-05-07 @ 13:56:30
URL: http://familjeniostervala.blogg.se/
Postat av: emelie

Hoppas det går, vore verkligen surt att inte få åka!

Håller med tummarna för er!

2010-05-09 @ 12:26:04
URL: http://mymitire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0