Söndag med bullar

Idag har jag fått hjälp av pappa med att få upp lite grejer i lägenheten. En rad med krokar i sovrummet, en ljuslist i köket och två tavelkrokar. *tack* Man är alltid lite extra glad när det händer något i lägenheten. Det är så sällan som man kan göra något i lägenheten. :/

Nu håller jag på att baka kanelbullar. Jag måste alltid ha något att göra, annars får jag krupp. Idag ska jag använda mina nya formar som jag köpte hos Klara färdiga. Jag gav bort en varsin förpackning till mamma och mormor men behöv de lila med vita prickar och de rosa-rutiga.


Såhär tråkiga såg bullarna ut innan de penslades med ägg och fick pärlsocker på sig.


Bullarna när de är alldeles nygräddade...

Det blev en bulle med iskall mjölk framför TV´n. Mums. Det är verkligen nostalgiskt och otroligt gott. Njuter som bara den. Eftersom mamma och mormor inte kunde komma hit och fika blir det jag som knatar upp med nybakta bullar till dem. Det blir fika.

Ikväll kommer Mats hit efter att ha varit hela helgen i Strängnäs. Då blir det film och bullar :)
Men nu ska jag vila lite. Det är jobbigt att baka bullar :)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jättekul att du är med! Jag skriver upp en lott på dig. Lycka till!!

2010-03-07 @ 21:23:22
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Postat av: Sandra

MUMS!!

2010-03-09 @ 20:41:15
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0