Kvällen

Ikväll ska jag ut till Nacka igen. Känns konstigt att inte ha varit där på hela veckan. Men eftersom vi åkte ur slutspelet i söndags blev det några dagar med egen träning (måndag och tisdag). Men ikväll ska vi som sagt ha möte med laget. Vi kommer antagligen få reda på hur det ser ut kommande veckor och månader. Jag som älskar att planera gillar att få information om framtiden. Klart är iallafall att det kommer bli en lååång försäsong.
Men jag har alltid gillat försäsongen. Den är tung, men givande. Det är då man förbereder sig över det som komma skall (säsong 10/11), vilket är en riktig morot!


Bra morot.

Just nu längtar jag efter att kunna:

- Springa till bussen utan att se ut som en gorilla.
- Ta en härlig joggingtur i vårsolen.
- Kunna gå i trappor obehindrat, utan ett litet hoppsa-steg varje gång.
- Kunna vara med på en massa roliga upptåg med vänner såsom minihandboll/innebandy etc.
- Köra benövningar på gymmet, och då menar jag inte mina mesiga rehabövningar.
...

Listan kan bli lång. Men jag väljer att avsluta där. Jag ska inte se det från den negativa sidan, utan måste försöka blicka framåt och kämpa på. Har man aldrig varit skadad tidigare (bortsett från stukade fötter och överansträngda axlar) känns det hopplöst, men jag måste tänka på att jag trots allt har fått en ganska lätt skada. Det kunde ha varit betydligt värre, såsom korsbandskada och annat.

Blicken framåt -->

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack, snäll du är :)



Och ja, håll huvudet högt :), man kan ju alltid säga "det kunde varit värre", men det är nog så jävligt ändå, aldrig roligt med skador. hoppas det går bra framöver iallafall.

2010-03-24 @ 19:46:22
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: alexadnra

tack för att du deltar, och lycka till:D

2010-03-24 @ 20:36:39
URL: http://byalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0