Dag nr 6

Dagarna rullar på och det känns egentligen inte som att jag har så mycket att skriva om just nu. Jag ligger mest hemma och längtar efter att få springa, hoppa, spela handboll. I natt har jag sovit hos mamma och pappa. Positivt är iallafall att jag vaknade i morse och kände mig lite bättre. Jag har inte alls lika ont i kroppen idag, även om illamående och värk kring ögonen is still there. Förkylningen och hosta har också blivit bättre. Så jag ska inte vara så bitter. :) Det har slagit mig flera gånger "tänk om det är svininfluensan jag fått". Jag är faktiskt den enda i familjen som inte tagit vaccinet. Dessutom stämmer många av symtomen. Gulp.


plötslig feber
(hög kroppstemperatur på 38 ° C eller över)
Vaknade av frossa och feber i fredags. När jag tog tempen i helgen hade jag 38grader jämfört med mitt normala kring 36grader.

- en plötslig hosta.
Har hostat mycket. Nästan som torrhosta. Men har varit förkyld och haft ont i halsen också vilket gjort att jag inte bara hostat torrt.


Andra vanliga symptom vid svininfluensan kan vara:

- huvudvärk
Har haft enorm huvudvärk. Har nästan varit det jobbigaste. Värktatabletter har knappt hjälpt och det har kännts som att huvudet skulle explodera.

- trötthet
Trots att jag sovit 10 timmar på natten har jag kunnat vandra från sängen till soffan och fortsätta sova timme efter timme. Helt slut.

 - muskelvärk
Egentligen inte så mycket mukelvärk, utan mer öm i huden.

- ledvärk 
Kanske lite iom febern.

- diarré och orolig mage (ev. kräkningar)
Inte alls.

- halsont
Japp, har haft ont i halsen.

- rinnande näsa
Jag har varit förkyld och täppt i näsan.

- nysningar
Jag har nyst mycket...


- aptitlöshet
Eftersom jag haft problem med illamående har jag absolut haft aptitlöshet. Jag har inte alls ätit mycket på dagarna och mest varit sugen på salt.


Vad tror ni? Kan det vara svis jag råkat ut för?


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Här kommer masso av krya på dig kramar!!!!

2010-03-31 @ 14:05:26
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Emelie

Låter inte alls trevligt, får hoppas det bara är en vanlig influensa, krya på dig!

2010-03-31 @ 16:23:30
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: Alexandra -gravid vecka 37

Alla de där symtomen stämmer in på vanliga influensor/förkyldningar oxå ;) Jag har inte heller tagit vaccinet och har aldrig mått bättre eller varit friskare ;)



Ja, jag måste hinna ta bild en tag när Stella kommer med bhn :P

2010-03-31 @ 17:32:26
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: AC

inte omöjligt att det e svinis :)eller vanlig influensa

2010-03-31 @ 20:47:32
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0