Bra sjukgymnastbesök

Imorse var jag hos sjukgymnasten Britta på Bosön. Sovmorgon till 7 kändes ljuvligt efter att ha gått upp i ottan igår morse. Blev en Herbalife-drink på morgonen :) Det finns en massa olika smaker och jag valde choklad. Mums. Man ska blanda proteinpulvret med yoghurt eller jos.

Sjukgymnastbesöket gick iallafall galant! Senast jag var där var låret retat och jag kunde knappt böja utan att det gjorde ont. Det var verkligen hämmat. Men idag var det tipp topp med rörligheten! Jag har lika bra rörlighet i vänster som höger lår. Den största skillanden just nu är styrkan i vänster lår jämfört med höger. Jag är egentligen svag i höger lår också, men det vänstra är verkligen chicken. Så nu har jag fått många styrkeövningar som jag ska köra varannan dag. Cykling kan jag köra 3-4ggr/veckan. Sedan såklart överkroppsstyrka.

Styrkepasset på Bosön innehöll bla. knästräckningar med 2kg manschett och TNS (elektrisk stimulering) på låret för att lättare koppla musklerna, träning av baksida lår, stablitetsövningar för knät. Mycket av just stabilitetsövningar där man tex. står på balansplatta eller går upp med ett ben på step-up bräda.

Känner mig ytterst glad nu! Det går verkligen i rätt riktning och jag längtar något enormt efter at få börja springa. Nästa vecka lovade Britta att jag skulle få springa på tjockmatta och lägga in det i egna programmet. Så snart, snart är jag nog ute i löparspåret. *hehe*

Go och glá kexchoklá


Kommentarer
Postat av: Caroline Malmqvist

Sovmorgon till 07.00 låter inte helt fel :-)

Skönt att d gick bra hos sjukgymnasten, och att rörligheten bara blir bättre o bättre :-)

Kan tänka mig att du längtar som f..n efter en löparrunda..måste kännas konstigt att inte få ut o springa. Men snart så :-)

2010-04-08 @ 14:20:33
URL: http://familjeniostervåla.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

hur stavar du juice? ;) Jos..hihi

2010-04-08 @ 23:24:17
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0