Seger i seriepremiären + målrekord

Yes yes yes! Det blev vinst och 2 poäng i Seriepremiären mot Rimbo igår. Hur skönt som helst. Inga premiärnerver heller :) Vi tog kommandot direkt och vann tillslut med 18-54. Försvaret var egentligen lamt hela matchen, men jag hoppas vi kan tuffa till oss framöver när motståndet blir tuffare. Det var inget snack om saken - vi skulle vinna och visa dem. Över 500 på läktaren - kul! Fullt i hallen alltså och endel höll inte på att komma in.

Det var den längsta match jag spelat på väldigt länge. När 15 min hade gått av matchen hade vi sprungit som tokar - och i princip bara gjort kontringsmål :) Men jag tycker det känns enormt skönt att vi sprang matchen igenom. Dessutom gjorde alla i laget mål (inte målvakterna dock). Hipp hurra!! Sådant känns extra bra, och viktigt.

Sara och Lollo stod en halvlek var - släppte in 9 mål var. Heja. Bra med tanke på det försvaret.

Lind gjorde elitseriedebut (?) och scorade. Härligt.

Tyvärr skadade sig en av deras spelare i första halvlek. En typisk korsbandsskada, vilket känns riktigt trist. Man kan bara hoppas att det inte är korsbandet, det skulle vara riktigt  hemskt :/

Bilder kommer garanterat ikväll.
Pappa har tagit en drös bilder.

Läs lite om matchen här och här. Sedan har NVP skrivit lite här.

Extra kul! Expressen tog kort på alla tvillingar och reportaget skulle komma ut i dagens tidning. :) Yeaha! Inte dåligt att damhandbollen får lite publicitet. På tiden kanske?

Kika in ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0