Svininfluensan

"Att ta eller inte ta det är frågan"
Förra veckan kunde vi på jobbet ta vaccin mot svininfluensan, men eftersom jag var sjuk då blev det inte av. Ända sedan jag fick rda på att man kunde ta vaccinet  har jag funderat. Ska jag, ska jag inte?

Man har dagligen läst om människor som blivit smittade...men då har de haft  riskfaktorer såsom astma,diabetes, övervikt etc. Därför har jag kännt mig ganska lugn.

MEN

så läste jag idag att både ett barn och en 60-åring ligger allvarligt sjuka i svininfluensa...OCH de har inte haft några av dessa riskfaktorer. De skrämmer mig!

Vad tycker ni. Ska jag ta vaccinet eller ej?

Gristryne

Oavsett svininfluensan gillar jag grisar otroligt mycket. Tycker dem är extremt söta djur och skulle inte dra mig för att köpa en minigris istället för en hund. Sån är jag. :)


Kommentarer
Postat av: L

Vaccinera!

2009-11-10 @ 16:43:04
Postat av: Per

Jag bara måste men-



Vad ska du med gris till när du har Mats, en riktig griskulting där! Om han är söt och gosig vet jag dock ej!



nöff nöff/Per



P.S. Förlåt Mats, men jag var tvungen D.S.

2009-11-12 @ 23:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0