Kaffekombinationer

Jag och syster yster har kombinerat olika kaffedrinkar ikväll. I helgen fick jag en "kaffebok" av mamma och direkt när jag kikade i den inspirerades jag och blev sugen. Därför gjorde vi tre av bokens drinkar idag.



En urtrevlig bok. Rekommenderar er verkligen att köpa den.


6st nötcreme inhandlades tidigare idag eftersom det var ingredienser till en av drinkarna.



Drink nr 1
Nuts about you

1 NESCAFÈ Espresso
1msk Nötcreme
1,5dl mjölk

Tillaga Espresson. Låt nötcremen smälta ordentligt och häll sedan på den varma skummande mjölken.



God kaffedrink. Söt och tydlig smak av nötcreme. Gott med en varm dryck.



Drink nr 2
After eight cappucino

1 NESCAFÈ Espresso
1 After eight
1,5 dl mjölk

Skumma mjölken och häll i en kopp. Tillaga espresson och tillsätt en after eight. Rör runt så att after eighten smälter. Häll sedan after eight röran på den skummade mjölken.

Helt okej drink, men ganska tråkig eftersom det mest smakar mint. Hade nog varit godare med en varm mjölk i drinken.


Drink nr 3
Stracciatella

4-8 kulor vaniljglass
2dl mjölk
8 isbitar
4 NESCAFÈ Espresso
4 rutor mörk choklad

Tillaga espresson. Häll ner den i en mixer tillsammans med resten av ingredienserna och mixa till en krämig konsistens. Häll upp i ett glas och servera genast.



Min favorit drink, helt klart. Jag älskar den. Smakar sött men alldeles lagom sött. God när den var kall. Jag tycker verkligen att ni ska testa den.


Så var det med dessa kaffedrinkar. Mumma!!

TESTA KÄRA VÄNNER!

Kommentarer
Postat av: mia

Jo de va riktigt kul. :P hur känns med uppehållet? :P kram

2009-05-17 @ 21:53:25
URL: http://egooo10.blogg.se/
Postat av: Fanny backman * - The best you never had

så gott de såg ut ! :)

2009-05-18 @ 01:19:34
URL: http://faannybackman.blogg.se/
Postat av: Anna-Carins hektiska liv

hihi...fick du boken? =) hehe...

2009-05-18 @ 08:05:51
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

åå vad gott med kaffedrinkar! kommer jag absolut att prova! vart kan den boken inskaffas?

kram

2009-05-18 @ 18:08:43
URL: http://asalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0