Solens strålar och djurens lidande

5.30 ringde klockan. Det var jätte ljust i hela lägenheten och jag kände bara hur skönt det var att inte vakna i ett kolsvart mörker. Våren är på väg. Snart ska jag sluta tjata om det :)

Vill tacka för alla trevliga kommentarer. TACK. Det är alltid trevligt att logga in och märka att man fått lite kommentarer :)




Mitt i veckan - lill-lördag- you name it - onsdag! Det är som alla säkert vet Det okända-kväll. AC har lovat att bjuda på något riktigt gott, så mina förväntningar är skyhöga *blink* Det ska vara otroligt gott och otroligt snabbt. Det okända börjar faktiskt kl 20.00. Det är på håret att man hinner hem från träningen.

STOPP! STOPP! STOPP!
Vad f-n är det jag läser. Grisar skållas levande på slakterierna. Det började koka i skallen på mig. Hur f-n kan man vara så j*vla känslolös? Jag är otroligt glad att tidningarna skriver om det. Hoppas verkligen människor får upp ögonen för det. Som medlem i Djurens rätt och månadsfadder vill jag gärna länka och be er skriva under protestlistor.

Sälar klubbas ihjäl, är det okej? Skriv under här.

Råttor i Linköping hängs upp i svansarna, är det okej? Skriv under
här.

Fåglar plockas levande på dun, är det okej? Skriv under
här.

Tyvärr hittade jag ingen protestlista för att stoppa grisarnas plågsamma situation. Men jag hoppas det kommer snart. Har ni skrivit under så kommentera gärna här. Vore kul att veta hur många man kan påverka.

TACK!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

usch jag läste den rubriken oxå, men ville inte läsa mer. Jag blir riktigt ledsen på sånt och bara gråter. Läste nåt om travhästar som låg i sin egen avföring osv. Usch! Ens djur är ju ens barn, hur kan man göra så? Och "visst" grisar föds ju upp för att bli mat, men kan man inte behandla dom med respekt ändå?! De ska fan inte lida från det att de föds till att de dör. Stackars grisarna. Nej usch vad våra djur har det bra!

2009-03-18 @ 09:58:12
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

jag har skickat till alla nu!

Jag har för övrigt fått en ny sponsor =)

www.svampbutiken.se

kryddor, teer osv....jag ska få testa och så kommer en tävling!

2009-03-18 @ 10:01:50
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg - Känd som Ämmi

Härlig blogg :)

Hoppas du får en bra dag.

Kramar!

2009-03-18 @ 10:02:41
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Trinidaz

SV: Ja de är jätte söta.

2009-03-18 @ 13:23:36
URL: http://trinidaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har fått 100kr av mig nu =) /Din snälla syster

2009-03-18 @ 15:24:57
Postat av: buffeln

nej usch. hur behandlar vi djuren egentligen?? stoppa säljakten! tack för länken emma, nu har jag skrivit på :)



http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/165326-arets-blodiga-saljakt-har-startat

2009-03-26 @ 07:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0