Klapp på axeln

Idag har Emma varit riktigt duktig. Jag har nämligen dammsugit och tvättat alla golven i lyan. Gud vad fräscht det känns. Undertiden har jag hunnit köra två tvättar samt en minitvätt för mina mysiga (not) knäskydd. Som om inte det vore nog har jag och AC bakat. I julklapp finns jag nämligen bakboken "Konditorns bästa..." och då är det extra kul att testa lite olika bakverk. Idag blev det blåbärsformar. Ett enkelt och underbart recept.

Man gör bara en deg av vetemjöl, socker, havregryn och smör. Sedan trycker man ut degen (tunt) i aluminiumformar. In i ugnen 15 minuter och sedan är de klara. Eftersom det hade varit ganska tråkigt med bara deg innehåller naturligtvis receptet tillbehör. Blåbär och vanlijkräm ska nämligen vara på toppen. 


Visst blev de fina? Gyllenbruna - precis så som det ska vara :) *smile* Ser verkligen fram emot att smaka på de här små godingarna. Totalt blev det 17 stycken. Jag tror inte jag skulle må som bra om jag moffade i mig alla, därför ska mormor och morfar få några stycken. 

Kl 14 ska hela familjen till mormor och morfar. Det blir mat där, alltid lika mysigt ♥ 

Senare kommer L och C hem till mig. Ska bli kul att träffas igen. Vi har börjat med våra söndagsträffar *hehe* Varför sitta och deppa en söndagskväll när man kan ha bästa vännerna på besök? 

See you!!!!!!! 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Gud så mumsigt :D

2009-02-02 @ 19:27:11
URL: http://baarajaag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0