Herman


Igår när vi kom hem till M mötte den här synen oss. Herman hade bubblat över totalt. För att förklara hur allt började med Herman kommer här en liten förklaring:

I fredags var vi hemma hos J och R. När vi skulle gå fick vi en sk. Herman med oss. Herman är en surdeg som kan växa och bli större och större om man dagligen rör runt i degen samt på tredje dagen tillsätter mjöl etc. Eftersom vi var hos mig på lördagen hade han inte fått den här omvårdnaden sedan lördag fm. Dessutom var bunken ganska liten, så när han växte blev det gaanska trångt. =)

Hur som helst lyckades vi få tillbaka det mesta i bunken samt snygga till bunken.

I morse hade Herman åter igen vuxit sig stor. Än är det inte över alltså. (Sorg eller glädje?)

Tanken är att man ska dela ut Herman till sina vänner när han blir större och större, samt att man tillslut ska baka något av honom. (Detta har ännu inte skett av våran Herman). Är det någon som är intresserad av en Herman får ni mer än gärna skicka en liten kommentar ;) (Han bråkar inte, skriker inte...jag lovar).
Som J sa "En Herman tar man inte, en Herman får man". Jo tack :)


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Fy bubblan vad snusikg....nej tack, jag vill inte ha en Herman :)

2009-12-21 @ 13:34:06
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M - ny design!

HAHAHHAHAHAHA ;P

Får passa på att önska dig en god jul också (:

Har du önskat dig något speciellt? ♥

2009-12-21 @ 14:58:14
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M - ny design!

Åh, jag har bland annat önskat mig ett objektiv, och lite andra smågrejer, typ presentkort, böcker och underkläder (:



Hoppas att du får en riktigt bra jul!

2009-12-21 @ 16:21:24
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0