Ägna en tanke...

Såhär i juletider är det många vi måste tänka på. Jag skänker en extra omtanke till alla djur som har det svårt. Det är oftast människor man tänker på i första hand vilket jag tycker är synd. Jag har valt att skänka pengar (månadsvis) till Djurensrätt (50:-) och Orangutanger (75:-). Det har jag gjort i några år nu.

När vi kommer till jul brukar jag skänka lite extra. I år går mina gåvor till Djurensrätt (100:- extra) och Hundstallet (200:- i form av ett vårddygn)

Angående vårddygn:
Avgiften för ett vårddygn (för närvarande 200kr) motsvarar snittkostnaden för att ha en hund uppstallad i ett dygn under vistelsen på Hundstallet. Då har vi räknat ut ett medelvärde av veterinärvård, omsorg, foder, hyra etc. Vårddygnsavgiften öronmärks till en specifik hund som just nu vistas eller tidigare har vistats på Hundstallet. Detta innebär att du som bidragsgivare kan få information om just ”din” hund via vår hemsida eller genom att ringa till Hundstallet.

Jag skänkte "ett vårddygn" till Hundstallet för ett tag sedan (närmare bestämt i mars 2009). 

 
Har du skänkt en omtanke eller pengar till djuren? Om inte, gör det. Människor skänker alla pengar till, men djuren glömmer de flesta bort tyvärr :(


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Jag har skänkt en julpeng till WSPA på 100kr. Dessutom 50kr/månad till dem. + mdlem i djurens rätt. Funderar på att skänka en liten summa till ngt mer men vad?

2009-12-23 @ 14:01:42
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, den är ganska gullig :) Det finn dubbdäck till den, bara det att ingen orkar/har tid att byta på den... Så det blir helt enkelt att gräva fram den när den fastnat.

2009-12-23 @ 15:43:02
URL: http://asalinnea.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Önskar dig och er lilla duniga herre och behårade vän en riktigt God Jul

2009-12-23 @ 23:45:04
URL: http://bokstaverat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0