Välkommen ut, Hjördis!



Varning på stan. Hjördis (min gamla cykel) är pumpad och redo för trafiken. Nu får ni se upp. Jag kommer susa förbi på ön i hög fart. Hjälmen? Nja, har inte skaffat en sådan och tror inte det blir någon heller. Sa jag att jag skulle köra fort? ;)

Det var igår som jag och AC tog en kvällspromenad till mig för att rusta Hjördis. Lite sent med tanke på att sommaren är över, men bättre sent än aldrig (?) Vi tog oss in i cykelförrådet och pumpade henne. Hon var helt platt fram och bak, stackarn. Men när hon blev pumpad och rullade fint blev hon såklart glad :)


Fick lite dåligt samvete när jag såg i vilken miljö hon stått i hela sommaren. Fy skäms på mig. Cykelplågeri?
Men hon hade iallafall endel cykelkompisar!


Syster Yster pumpade Hjördis med en cykelpump jag fått från pappa ♥ Blev förvånad när jag märkte att hon spann bra. Då kom jagpå att pappa faktiskt fixade växeln förra sommaren. När jag fick Hjördis var nämligen tredjeväxeln i hela tiden. Det var ganska trögt att cykla, speciellt till AC då det är lite uppförsbacke.

Välkommen ut, Hjördis

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Min cykel heter inget... Men den är ändå snart dö.... Ska köpa ny. :) Den kanske kan få heta något då.

2009-08-23 @ 18:02:01
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0