400m intervaller 12 set

Överskriften säger sitt. Jag behöver inte gå närmare in på träningen. 90 min handboll med fokus på egen teknik. Kors i taket att vi fick spela fotboll :) Tack Helena ;) Gamlingarna kan - still going strong. Ynglingarna tog nämligen ledningen med 2-0 när vi var en man mindre, men sedan så. Jiha! Älskar att vinna!

Idag har jag varit med om två konstiga händelser - lite obehagliga sådana.

1. I Mörby Centrum går en tjej (cirka 15-16år) ut genom KICKS. Alarmet om stulen vara går och en personal ropar efter tjejen. "Ursäkta" "Ursäkta - stanna" Men tjejen pinnar bara på snabbare och snabbare. Tillslut börjar hon springa och undkommer. F-n varför ingrep jag inte? En väktare kom sedan, men till vilken nytta? Tror de själva att tjejen strosar vidare i centrum efter en stöld?

2. På bussresan, påväg till ett boende där jag vikarierar nu i sommar, hände något läskigt. I en korsning körde bussen bara rakt ut och höll på att krocka med en stor cement bil. I sista sekunden tvärbromsade bussen och cementbussen tutade med stora tutan. Hjälp. Ett barn blev så rädd att det började gråta. Som tur var skulle jag av vid nästa station.
Min fråga är: Borde inte chaffören frågat om alla på bussen mådde bra? Tvärniten var verkligen med full kraft.

Hjälp klockan är över 22 och jag har varit trött hela veckan. Bäst att sova..

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0