Konstig morgon

Ibland kan det vara "jobbigt" att ha en tvillingsyster som jobbar på samma tunnelbanelinje som en själv. *ehhe* När AC jobbar i Bergshamra åker vi nämligen tillsammans så långt som till Universitetet där AC hoppar av. Eftersom AC har halsfluss åker hon naturligtvis inte och jobbar idag. Hur som helst. Jag står i tunnelbanan och läser tidningen när vi saktar in till stationen Universitetet. Då är det plötsligt någon som slår bort min tidning :) Jag tittar upp och ser en totalt främmande man framför mig *gah* Han tittar lite som att hej-dig-känner-jag, och jag förstår genast att det är någon på AC´s jobb *hjälp* Eftersom han skulle av och jag åka vidare till Mörby Centum blir situationen väldigt skum. Jag hinner inte berätta att jag är AC´s syster eftersom han ska av vid den stationen. Herregud. Pinsam situation. Jag får väl säga till syster yster att hon ska dilla i honom att hon var på väg till Danderyd sjukhus med halsen eller nåt. Haha!!!

Ja ser man på. Underligt kändes det iallafall.



Som om inte den här morgonen vore konstig nog körde busschaffören förbi min station. Tack vare en skarp manlig röst stannade bussen ett tiotal meter senare. Bra med basröst ibland. Haha. Min "ljusa" röst gjorde inte mycket kan jag säga :)

Nu är frågan hur den här dagen ska sluta............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0