Barnhemmet

Kvällen har spenderats i soffan. Kan inte bli bättre. Jag har länge velat se skräckisen "Barnhemmet". Idag blev det av. Den var riktigt bra ska jag säga. En av de bättre skräckisar jag sett. Inte så mycket "blunda-eller -hoppa-upp-i-taket-scener" men det passar nog mig bra *blink*

Poster

"Barnhemmet" inleds mycket idylliskt. En grupp snälla barn leker glatt i trädgården framför sitt hem, ett barnhem. Efter denna korta introduktion förflyttas vi raskt några tiotal år fram i tiden. En av flickorna ur den nämnda barnskaran återvänder, som vuxen kvinna med man och barn, till det numera före detta barnhemmet för att starta upp en skola för barn med särskilda behov. Till en början är stämningen fridfull med ett välartat äktenskap, ett charmigt välbevarat äldre hus och härliga omgivningar. Men den paradisliknande tillvaron rämnar då den unge sonen försvinner spårlöst, efter att under en längre tid umgåtts med några mystiska barn som ingen, förutom han själv, kunnat se.

Kommentarer
Postat av: Broström

Ja, den är verkligen bra. Sorglig. Och den är nog extra bra när den är på spanska, faktiskt. =)

2009-04-14 @ 14:47:20
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0