Dagens lunch

Köket på min arbetsplats har öppnat. Första dagen idag. Jag har beställt mat. Idag blir det falukorv och potatismos. Lovely! Älskar falukorv, det är såå gott.

I vår park finns flera äppelträd med massor av äpplen. Har varit och plockat 4st - dem är verkligen hur goda som helst. Funderar på att plocka med mig en kasse hem. Har fått ett tips angående äpplen. Det är jätte praktiskt att skala och skiva äpplen och sedan frysa ner dem. När du är sugen på riktigt godäppelpaj i vinter är det bara att plocka fram påsen ur frysen. Jätte smart.


Man kan ju faktiskt även göra väldigt mycket gott av äpplen. Vad sägs tex om äppelmos, äppeldricka?

MUMS!

Kommentarer
Postat av: Elin

yes vårat första barn =)=)

2008-09-01 @ 13:58:16
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Har inte kollat bloggen, såg nu att jag hade vunnit. Dock hittar jag inte din mejl :P Men om du skriver ett mejl till mig så kan jag svara dig :)

2008-09-01 @ 16:54:26
URL: http://martinsalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0