Thailandsbesök

Nu kryllar det av thailändare här där jag jobbar. De är nämligen på studiebesök här för att tex få inspiration till egna äldreboenden. Trevligt. Jag hade en aktivitet med de boende då de kom och tittade. Alltid glada, leendes :) Det smittar av sig helt klart! De ska snart sätta sig ner och mumsa gott. Jag har själv fått provsmaka alla läckerheter.
Tunnbröd med renskav och pepparrot, kavring med gubbröra, kantarellbröd, mandelformar med hjortronmousse.
Vad säger ni om det? Rena lyckan! Jag rullar nog hem idag.

Vad glad jag blir då jag tänker på att det faktiskt är fredag idag.
Det komer bli en trevlig helg. Var ett tag sedan jag träffade L och C. Är på tiden att ses.

Apropå thailändare. Stackare att komma till kalla och ruggiga Sverige. Tänk att de kunde stanna hemma i varma Thailand ;)



Thailand vs Sverige
Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Kantarellbröd lät ruggigt gott!

Tävling hos mig igen - ta chansen och vinn en härligare höst. Trevlig helg!

2008-10-03 @ 14:52:38
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0