Skridskobana

Ja, så var det torsdag och vi närmar oss helgen med stormsteg. Morgonen är här, men redan ser jag fram emot kvällens träning. Den första denna vecka - abstinens men också skönt - eftersom vi ska ha en lugn vecka från handboll framförallt men även fysen. Imorse har jag dock åkt skridskor hela vägen från Mörby C till Klingsta. Jag lovar, bortsett från själva skridskon så stämde det. Gångbanan på ca 1,5 km var totalt isbelagd och jag fick ta myrsteg för att överhuvudtaget komma fram. Hur tänker Danderyds kommun? Är det inte tillräckligt med fotleds- och lårfrakturer?

Lite framförhållning tack!! Det var väl ingen överraskning att det skulle bli halk idag?

Nä, som tur var kom jag fram helskinnad. Men vad händer om en 70+ gumma går ut på det där hala?

Från arg till glad!!

Som sagt tidigare blir det träning ikväll. Ska springa ett lugnt och långt löppass + lägga in ett gympass med ffa. rehabövningar. Vill inte ha axelsmärta det första som sker när man kommer tillbaka. Sedan kanske jag tar en sväng till Solarieholmarna. Vi får se...

Sist av allt måste jag bara tipsa er om en väldigt trevlig och inbjudande blogg, nämligen A Mouse in A House Blog
Där ska jag verkligen gå in fler gånger och inspireras av den lantliga, franska stilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0