Ny regel för din hund

1 maj träder en ny lag i kraft. Det är Jordbruksverket som inför lagen som bla. innebär att hunden måste ha rastning var 6:e timma. Kan det bli bättre?
Sedan kommer lagen innebära:
- Hundar och katter ska ha tillsyn minst två gånger om dagen..
- Hundar får inte hållas bundna inomhus...
- Hundar som hålls inomhus måste få regelbunden rastning utomhus...
Blir så glad varje gång jag läser att det händer någonting med lagarna som för en gångs skull gynnar djuren..
Ebba är i princip aldrig ensam längre än max 1h, och rastas minst 5ggr per dag. Så henne lider det ingen nöd på =) Men jag vet ju att det finns många som inte sköter sin hund...därför är det bra med lag.

Idag, en dag försenat, blir det våfflor på jobbet. Vi tog det isamband med underhållningen istället. Jag är så sugen så det finns inte. Mums!! Egengjord sylt också.



Ser det inte gott ut?

Kommentarer
Postat av: Emma

Synd är ju att det är så många som inte följer lagarna.. Man läser gång på gång om ovårdade djur på gårdar osv. :/

2008-03-26 @ 08:05:11
URL: http://wmma.blogg.se
Postat av: belladonna

tack! men låt dig inte luras, han kan vara en liten djävul också:P
vad bra med den nya lagen!
Jag går ca 3-5 timmar om dagen med Jack, och det är alltid någon som rastar innan vi åker till jobb/skola, dessutom börjar jag sent vissa dagar så han är ensam hemma max 4 timmar per dag.

okay, det kan jag förstå,han är verkligen fin, kan han prata eller nåt sådant?

2008-03-26 @ 08:13:11
URL: http://belladonnas.blogg.se
Postat av: AC

Hmm..ska kolla upp det nu....det låter ju typsamma när man säger det....våfflor vill jag oxå dag. Jag e seg i dag vill inte jobba =/

2008-03-26 @ 08:49:44
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se
Postat av: Jessica Anshagen

God morgon!
Jaaa jag vet, hehe försöker att inte tänka på det men nu när det bara är idag och imorgon kvar på jobbet och sedan dags att åka, tänker man på det hela tiden!

Fan emma, jag vill också äta vofflor ju! Haha kommer aldrig få några vofflor bara för att jag var så himla sugen igår :P haha.

Såklart, alla är välkomna ner i min resväska! :D

2008-03-26 @ 08:50:55
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Marie

Äntligen kommer lagen! :)

Tack för titten, jag kan erkänna att jag hade velat haft en Sharpei om jag hade fått bestämma, tur att Calle har förmågan att se ut som en iaf.. *s*

2008-03-26 @ 22:57:12
URL: http://callecorso.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0