Tankar en fredag - vid lunchtid!

Fredag!!! Är det inte underbart. Bara 4h kvar innan man får gå hem och rå om sig själv. Ska dock iväg en snabbis till sturecompagniet och kolla väska. Funderar också på att möta upp mamma vid östermalmstorg och gå humlegårdsgatan upp. Jätte trevliga butiker där, inredningsbutiker. Hans Michael, Gåvan m.m. Får se hur det blir med det.

Jag har nu jobbat som sjukgymnast vikarie i 1år och 5månader. Blev därför glad då jag läste om den nya Las (Lagen om anställningsskydd) som började gälla 1 januari 2008. I den står att om man gått som vikarie i 2 år under en 5 års period blir man fast anställd. Ingår en anställning vid den 1 januari 2008 kan man tillgodoräkna sig tiden innan 2008...och det är precis så det är för mig. Jag har nyligen skrivit på ett kontrakt om att jag får anställning som vikarie from 1 jan 2008 tom 31 december 2008. Dvs, jag har vid den sista december 2008 varit anställd som vikarie i över 2 år! FAST JOBB!!! I like it!!

Så dax att ta lägenhetsgrejen på allvar. =)


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hah de där blommorna på bilden e så söta :D

2008-02-01 @ 12:28:36
URL: http://mydearbylia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0