Tacos

Så har jag lunchat färdigt med alla kollegor. Tiden går så fort då man sitter och babblar en massa skit i lunchrummet. Tack vare systrami fick jag tacos i matlådan. *tack* Riktigt gott. Lagom lunch med mycket sallad. Tittar ut genom kontorsfönstret nu och ser hur underbart fint vädret är. Ser nästan ut som en junidag. Men där tar man helt fel. Riktigt kallt ute vilket jag fick känna i morse. Brrr...Vädret spelar en verkligen spratt. Ena dagen vårkäsnlor och andra dagen vinter. Help!

Håller på att komponera ihop en liten "förflyttningsgenomgång" som jag ska ha för en personal nästa vecka. Ganska kul faktiskt. Mycket handlar om att utbilda personalen i tekniken vid förflyttning tex. att arbeta med tyngdöverföringar, att arbeta nära kroppen för att göra det lättare viktmässigt samt att arbeta i rätt arbetshöjd. Många som har haft förflyttningutbildning tar inte till sig den här kunskapen utan kör på i det gamla mönstret. Problemet är att en skada kan komma så plötsligt. Räcker md att man hjälper gamla Astrid att resa sig upp, vrider sig lite...och *poff* så har man fått ryggskott.

image71

Nä nu ska jag iväg och träna med några.....ganska blir ett rollatorrace också innan jag går hem kl. 16.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0