Jag är tillbaka..

Back to buisness efter ännu en tisdag med demenskurs. Väldigt intressant och otroligt engagerad och duktig föreläsare. Verkligen! Vet ni varför äldre människor tex. kan prata högt och tydligt om vad de tycker om människor i affären utan att bry sig? Jo, det finns ju olika delar av hjärnan som styr och bestämmer olika saker...frontalloben tex. är den del av hjärnan som har hand om kosekvenstänkandet, motivationen och omdömet. Och den är färdigutvecklad då vi är kring 20-25 år. Efter det börjar den långsamt (det är normalt) bli mindre och mindre...och då vi är gamla..kanske 80 år eller så har hjärnan minskat med 200g (och frontalloben ganska stor del av det). Och det är därför äldre intehar den där riktiga känslan för att tala tyst *ehhe*

Imorse såg jag snödroppar på en trädgård...tänka sig. Läste även i tidningen att änderna har fått ungar men att det blir svårt för dem att klara sig *snyft* Tycker det är så sorgligt....=( Usch vill inte tänka på det ens..

Träningen har varit förvånandsvärt soft den här veckan. I går hade vi målvaksträninge...lugn träningen i den bemärkelsen att det blir väldigt lite spring...desto mer skott vilket kan kännas i både armbåge och axel *aj* Men jätte kul!! AC o jag kom 30 min innan träningen började och körde hoppstyrkan. Skönt att hinna med det innan så att man kunde komma hem lite tidigare.

Tittade på "Kolonilotten Iris" på tv4+ och jag vet inte om det är "töntstämplat" eller inte. Jag bryr mig inte hur som helst.Tycker det är en mysig serie. Alla donar i sina små lotter =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0