Dag full av demens

Nä jag har inte fått dåligt minne...jag har varit på demenskurs hela dagen. En fyra dagarns kurs som kommunen betalar. Jätte bra och intressant kurs men otroligt bra föreläsare som verkligen vet vad hon pratar om. Fattar inte att jag inte hade mer myror i brallar. Men jag tog det som bekräftelse på att föreläsaren var bra! Hon gjorde det intressant att lyssna och visste då hon skulle lägga in fikapausar ;)
Demens måste vara den mest fruktansvärda sjukdomen som finns. Vi fick bla. se en film om en Alzheimers sjuk kvinna då hon befann sig i de olika skedena av sjukdomen....och det stämmer verkligen att det är "de anhörigas sjukdom" samtidigt som det är fruktansvärt att se denna kvinna förstå att hon bara blir sämre och sämre. Usch!!!

Föreläsaren sade en ganska rolig och egentligen ganska sann grej....tänk om man skulle leva livet åt motsatt håll...vad mycket bättre det skulle vara....och jag är beredd att hålla med.....

Åt sushi till lunch...mums..älskar det!!!! Och imorgon efter träningen blir det middag med laget på RICE, på nybrogatan. Buffé ala sushi,asiatiskt. Gott värre.....

Handbollsträningen idag gick bra...och efteråt körde AC och jag gym. Pju! Lite tunga ben idag faktiskt. Intervallerna och fysen igår satte sina spår.

image94


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0