Recept

Nu har jag ätit klart. Mätt. Det blev ett recept som M gav mig idag. Kycklingfilé med ris ala Maria!

Du behöver:
- kycklingfilé
- olja
- kryddor (curry, grillkrydda)
- vitlök, gul lök och röd paprika
-chili/paprik cremefraiche
- ris

Gör detta:
Marinera kycklingfilén med olja, vitlök och kryddor. Koka riset. Stek löken och paprikan lätt. Tillsätt den marinerade kycklingen. Stek samman allt. Tillsätt sedan cremefraichen. Krydda med salt och peppar. Koka upp det lätt.
Servera med riset.

Smaklig måltid!



Väldigt gott, trots att jag inte hade alla kryddorna.


Kommentarer
Postat av: Anna-Carins hektiska liv

helo...gott det såg ut. Jag åt tonfisksallad...jag sover hos peronen i natt =)

2008-08-25 @ 21:23:14
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0