Hemma fån Kroatien

Nu är jag åter hemma i Svedala efter att ha tillbringat en underbar vecka i Kroatien, Plat. Det har varit en vecka med full fart, så kan knappast påstå att jag kommer hem utvilad. Men det har varit roligt varje minut och sekund. Hur nöjd som helst är jag :) Har väl tagit flera hundra bilder och filmat många många filmer :) Här kommer lite bilder från resan.


Jag och Mats på Arlanda. Vi fick springa till gaten pga stressad personal. :)


Första dagen. Soligt och varmt.


Vi var i Dubrovnik, Kroatiens pärla. Där blev vi guidade i Gamla Stan. Hur fint som helst.


AC och jag ville köpa den här söta bilen, men det gick inte :/ ;)


Vi gick på den 2km långa muren som gick runt hela Dubrovniks gamla stad. Höjdrädda jag höll på att dö några gånger men höll mig från att svimma. Haha. Hur fin utsikt som helst och värt varenda krona.


Fint att stå på muren och blicka ut över hamnen.


AC inburad :)

Jag har så otroligt mycket bilder. Det här var ynkliga några. Jag skulle sätta in hur mycket roliga och fina bilder som helst, men har inte tid just nu. Det kommer, om ni vill :)
Det har hänt så otroligt mycket dessa dagar.

- Besökt Dubrovnik med guid (besökt museum + fått veta mkt om Dubrovniks historia)
- Besökt Montenegro en heldag (Kotorbukten m.m.)
- Varit ute i Adriatiska havet och besökt två öar en heldag.
- Bestigit högsta toppen sett från Dubrovnik, ett fort som Napoleon byggde för länge sedan.
- Badat i havet flera gånger och även i poolen
- Gått på muren i Dubrovnik (Gamla Stan)
- Ätit god mat och märkt att det kroatiska folket är mycket vänligt och hjälpsamt
- Träffat två trevliga prickar från Skåne.
- Sett förödelsen över kriget som pågick i Kroatien 91-95. Bland annat på eget bevåg gått in i ett hotell (Hotel Ambasador) som sorgligt nog blev totalförstört. :/ Sorgligt att se bilder i en broschyr, hur hotellet en gång sett ut och sedan varit inne i hotellet och sett konsekvenserna av kriget.

Återkommer som sagt.


Kommentarer
Postat av: Caroline Malmqvist

Ser verkligen fram emot de!!!

Massa bilder vill vi ha :-)



De ser ut som ni haft d kanon i Kroatien.

2010-05-17 @ 21:35:49
URL: http://familjeniostervala.blogg.se/
Postat av: emelie

Låter som en underbar resa =) skönt att inte vulkanen hindrade färden

Ska bli skoj o se alla foton!!!

2010-05-17 @ 22:24:44
URL: http://mymitire.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

"hemma i svedala"..... ???? Bor du i svedala???

2010-05-18 @ 09:03:43
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0