Precious

Igår var jag och Mats på förhandsvisningen av film en "Precious", på biograf PARK. Klockan 18.00 skulle bion starta. Lagom surt att de inte drog igång förrän 18.20. Dåligt. Fräckt nog verkade de vänta på att kön till kiosken skulle försvinna. Varför inte bara kräva att folk kommer tidigare så att de hinner handla innan bion? Grrr. Morr. Hur som helst, gillade filmen. Den var lite annorlunda måste jag säga.



Övergrepp och psykisk misshandel är en del av vardagen för analfabetiska och överviktiga Harlemtjejen Precious. Men när hon en dag blir sedd av en progressiv lärare på skolan påbörjas vägen mot upplysning. Daniels flerfaldigt prisbelönta drama är ett knytnävsslag och ljus av hopp som inte lämnar någon oberörd – ett av årets absoluta måsten.

Jag ger filmen 3 av 5 i betyg.

Det var en väldigt grym film. Bra skådespelare. Gillade att filmen inte var förutsägbar. Lite annorlunda filmat måste jag säga. Mamman i filmen är verkligen en tyrann. Nä, bra film helt enkelt. Dock annorlunda.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Okej, vad kul :) ja, haha, jag tror det kommer bli väldigt peppande när dom andra går också :)

2010-01-27 @ 11:04:59
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0