Te och scones hos mig

Idag hade jag bjudit hem mormor, mamma och AC till mig för scones och te. Jag bjöd på tre sorters scones från bakboken "Leila - a piece of cake". Min favoritbok när det kommer till bakning. Fina bilder och härliga recept.

Det blev vanliga scones, chokladscones och blåbär/citronscones. Till sconesen fick man välja på apelsin-, aprikos- och hallonmarmelad samt lemon curd. Mums. Chokladscones med hallonmarmelad var riktigt gott.


Choklad-, naturell- och blåbär/citronscones.




En sconessugen Ebba ♥

Det har varit en trevlig dag så här långt. Jag ska snart dra igång en bloggtävling som jag har tillsammans med Sussi från CALAS. Hon säljer superfina smycken. Så in och kika. Änglasmyckena är garanterat mina favoriter. Finns i en massa olika färger och stenar.

Annars har jag kikat lite på min nya Ipod Touch. Måste försöka förstå mig på den också. Men nya prylar är alltid kul =)

Tävling - håll utkik!


Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Tack så mycket =)!

Alltid skoj när det uppskattas.



Va goda de sconesen ser ut!!! Lemoncurd är ju riktigt gott med, speciellt i tårtor =)!

2009-09-29 @ 21:45:30
URL: http://mymitire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0