Paddling i Kräftriket

Vid 11 var vi tre tappra som hade tagit oss till Kräftriket (vid Universitetet) för att paddla kajak. Förhållandena var perfekta. Sol och vindstilla. Ypperligt :) Priserna är dessutom väldigt förmånliga. För att paddla i 4h betalar du endast 150:-. Då ingår kajak, flytväst, paddel och sådant där brunnskydd.


Hur kom jag ner nu då? :)


Men vad händer här? Marcus skulle ju faktiskt vakta AC´s kajak. Men icke ;)

Vi bestämde oss för att ha ett mål. Längst bort i "viken" ligger nämligen ett litet Sjöcafé. Jätte trevligt ställe. Där intig vi lite fika i solen. Jätte kul och trevligt. Vi skojjade om att det blev mer fika än paddling. Men skyllde på caféts långsammaste service ;)


AC försöker komma i land.


Jag och M funderar..på något.

Tyvärr kunde cafét inte ta kort vilket gjorde att vi var tvugna att knata upp till ICA Bergshamra och ta ut pengar. Men det var det värt. Vi fick ju gott kaffe och underbara kanel/äpplebullar. Yummi. Avslutade dessutom om en ägg/kaviarsmörgås. Dundergod efter att ha paddlat.


Jag hoppar ehhh högt?


Jag och Marcus är sötsugna :)


Rakt in i vassen..

Vi paddlade totalt 4h (nästan). Det var en riktigt bra dag. Bra människor att umgås med och härligt väder och natur. Like it a lot. Lot lot lot. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0