Ditrict 9 på bio

Ska ni på bio snart? Då kan jag rekommendera er att se filmen "District 9". En riktigt bra film som handlar om utomgjordningar. Jag brukar inte vara scienfictionfreak men det vette katten om detta ändrade mig lite. Sedan har filmen fått väldigt bra kritik från "experterna" och jag kan bara hålla med. När man går och ser en scienfictionfilm tror man inte att den ska innehålla skämt, men det gjorde den här filmen vilket höjer den enligt mig.



Filmen är cirka 1h 50 min vilket var alldeles lagom. Det hände något hela tiden och man satt aldrig och funderade på när filmen var "slut". Gå och se den här. Ni kommer inte bli besvikna.

Jag tycker utomjordningarna eller de sk. "räkorna" var riktigt söta emellanåt. Eller vad säger ni?




GÅ OCH SE DEN HÄR NU!


Kommentarer
Postat av: C

när såg du den?

2009-09-04 @ 10:06:45
Postat av: Marcus

Haha, söta kanske är fel ord :) Jag kan även rekommendera Inglourious Basterds, riktigt bra film...

2009-09-04 @ 18:01:45
Postat av: torres

tack för tipset. snygg blogg

2009-09-06 @ 10:45:03
URL: http://rattgnaget.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Skoj att hon blev glad över kortet =)!!!

Jag måste ju säga att filmen inte alls var som jag trodde, jag blev lite ställd.

Väldigt mycket dokumentär känsla på det hela, jag vet fortfarande inte vad jag ska tycka om filmen haha, inte riktigt min bild av sci fi :P men såklart en film för sig. Synd om Wikus bara :P "räkorna" var skoj ;P

2009-09-25 @ 21:07:35
URL: http://mymitire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0