Söndagar - jorå.

Så är helgen över och veckan har börjat. Dags att kliva in i vardagsbubblan igen. Den här helgen har verkligen varit lång och innehållsrik. Sånt gillar vi. Vet inte om det var lördagsmatchen som gjorde det (?) Hur som helst har jag faktiskt shoppat lite i helgen. Redan i fredags kikade jag in på Lagerhaus vid svampen och handlade lite.


Iskuber ala mormors löständer föll jag för pladask.
Hundben att göra pepparkakor eller hundgodis med.
Fina småformar att göra knäck eller servera chokladbollar i.

Igår åkte jag till MIO (i Täby) tillsammans med familjen. Jag har länge vetat att jag ska köpa en fotölj till min nuvarande soffa. Tyvärr tar man inte tag i saker pga. framförallt tid. Men igår blev det äntligen av. Jag beställde en oxfordsoffa i vitt med randigt mönster. Ränderna är i ljusare guld. Låter inte som att det är en diskret soffa, men den var faktiskt det. Den kommer passa väldigt bra till min röda oxfordsoffa.

På Mio passade jag även på att köpa två sittpuffar. Perfekt när man får hem folk till lyan. Tyvärr hade de inga gråa plädar, men det får inhandlas på IKEA istället. Kommer lägga en pläd på varje puff, för att få ner den klarröda färgen. Jag rekommenderar er verkligen att kika på de här sittpuffarna. Väldigt enkla i designen samtidgit som de är bekväma samt kan gömma mycket förvaring. 290:- styck är inte alls farligt.


(Hoppas inte bilden blev för mörk?)

På mIO hittade jag dessutom två jäte söta jullyktor. 39:- styck.


Gillade framförallt den vänstra lyktan med snögubben :)

Känns bra att det händer lite inredningsmässigt i lägenheten. Nu ska jag bara få upp några tavlor och invänta fotöljen. Tyvärr är det lång tid innan jag får fotöljen, men man vet inte, ibland kommer fotöljen tidigare än beräknat. Lovar att niska få se bild när den är levererad.

Trevlig måndag!


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Jag vill ju också gå pa lagerhouse å fynda, och jag väntar med spänning att mitt mio ska få hem dessa sittpallar/förvaring igen. Kram kram

2009-11-16 @ 12:27:30
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Skatis

Fåtölj. Obs stavningen.



Kram Kram

2009-11-16 @ 18:23:05
Postat av: Caroline Malmqvist

Snygga sittpuffar :-)



&



Vilka underbart söta ljuslyktor!



/C

2009-11-18 @ 14:29:47
URL: http://familjeniostervala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0