Frisbeegolf

Jag har kastat vanlig frisbee några gånger. Ganska många gånger faktiskt. Men jag hade tidigare aldrig testat att spela frisbeegolf. Aldrig. Det är en sport som kan verka vara ganska udda. Det sköna med sporten är att det är billigt, roligt samt att den ger dig motion och frisk luft. Kan man begära mer? ;)

För några veckor sedan testade jag frisbeegolf tillsammans med Mats och hans kompis. Vi var i Rudans frilufsområde och testade. Där har de en jätte fin 18-hålsbana för frisbeegolf. Hur fin som helst. Vi hann bara med cirka 6 hål, men det gav verkligen mersmak. Problemet är ju att man tyvärr inte har så mycket tid över till annan aktivitet än handbollen. Men samtidigt gäller det att ta sig tid.

Hur som blev jag väldigt glad när jag fick en försenad födelsedagspresent från M. :)
Två jätte fina frisbees :) Jipi! Nu kan vi vara mycket mer flexibla eftersom vi slipper låna diskar från någon.


Det är två olika typer av diskar. En driver och en mid-range.
En driver är svårare att kontrollera men kastar man rätt flyger den riktigt långt.
En mid-range däremot är mer lättkontrollerad samtidigt som den inte flyger lika långt.

Har faktiskt kollat upp att det ska finnas endel korgar runt Bosön. Tyvärr har de ingen riktig bana i närheten av ön, men bara att träna kast på korgar är ju kul :)


Bild från när vi kastade frisbee i Rudan.


Fråga för guds skull inte vad jag gör i granen. Hehe.

Jag vill absolut bli bättre i frisbeegolf. Ser fram emot vår/sommar när man kan köra 18 hål utan att frysa ihjäl. Underbart. Rekommenderar er verkligen att testa det som sport. Hur kul som helst.

Har du spelat frisbeegolf någon gång?


Kommentarer
Postat av: lolla

hejsan

kul att du tävlar hos mig

Lycka till!

kram lolla

2009-11-12 @ 09:12:57
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Marcus

Nä, har aldrig testat. Var kan man köra?

2009-11-12 @ 19:51:48
Postat av: Per

Hej Emma!



Ja, jag har spelat frisbeegolf! Det var/är kul och ser fram emot att kasta med dig, Mats och Syster yster! Om hon inte gör en AC igen förstås hehe!!



Kram/Per

2009-11-12 @ 23:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0