Det goda köket

Igår var jag och Mats på "Det goda köket". En av tre mässor som gick på Älvsjömässan i helgen. (Båtmässan och Hälsomässan var också där) M hade fått gratisbiljetter så vi bestämde oss för att gå. :) Det var väldigt länge sedan jag gick på mässa, men det gav verkligen mersmak. Man fick testa smoothi,chips,bröd,kex, olivolja, (vin för dem som dricker det), pizza, glass och massa annat. Eller vad säger ni om Glenn Strömbergs pizza och glass? Inte illa ska jag säga :p



Tiden gick väldigt fort där inne och totalt gick vi dryga 2h. Swisch! Köpte med mig havtornsmarmelad och en citron/senapsdressing ala Melker Andersson. Köpte dessutom detta till världens bästa syster också. <3 Ni visste väl att havtorn är den mest c-vitaminrika "frukten"?

Testade strutskött för första gången i mitt liv. Smakade faktiskt inte speciellt konstigt.

Stod länge och doftade på teer. De hade hur mycket tesorter som helst. Lakrits,polka,söderte,after eight, lingon/grädd, blåbär, lakrits/viol....allt i rött,svart eller grönt te. Hade jag varit mer tedrickare hade jag absolut köpt på mig lite. En kopp varm te är faktiskt riktigt gott, speciellt i de här kyliga tiderna. Brr.

Avslutade eftermiddagen/kvällen med att se innebandymatch i Liljeholmen. Sedan åkte vi hem och delade på en pizza :) medan vi tittade på filmen Coctail från 1988 :)

Summering: Mycket bra helg!



Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Vad härligt med mässa, brukar alltid vara kul1 Och rökt struts är ju en riktig delikatess! Mm...

Luran får bakset med kavel, formar förkläde och grytvante i ett paket, i ett annat blir det ett målarblock, pennor, och pysselgrejor (vi ska göra julkort då är det tänkt) i ytterligare ett ligger lite utklädningskläder så att vi kan leka lite och i det sista så finns det en uppsättning köksgrejor/städsaker till det IKEA kök hon ska få på själva julafton. Blri kanon, då kan vi städa och laga mat tillsammans inför julen! :-9 Kram!

2009-11-09 @ 09:42:34
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0