2012

Så har man äntligen sett filmen 2012 på bio. Alla möttes upp vid Sergelbiografen runt 16.30 för att hämta ut biljetterna samt för att få i sig en bit mat. Det blev Pizza Hut. Hur gott som helst. Var över ett år sedan jag åt där, men kan bara rosa deras pizzor. Vi tog alla en varsin pizza och delade på dem så att man fick smaka av alla. Älskar deras Bea Lovers med bea och ruccola. Mums.

Filmen får 3- av mig. Jag gillade de häftiga scenerna, men tyckte mindre om det amerikanska snyftisarna som haglade tätt. Att filmen var väldigt förutsägbar drar också ner betyget. Men jag är glad att jag såg filmen på bio eftersom det ger en helt annan effekt. De andra gav filmen allt från 2:or till 3:or, men inga 4:or eller 5:or här inte. Jag måste dock säga att den var spännade med tanke på att de 2h och 38 min gick relativt fort.



Mayaindianerna förutspådde för hundratals år sedan att jorden ska drabbas av stora naturkatastrofer och slutligen gå under år 2012. När de gamla sägnerna blir verklighet och människorna står inför världens ände kämpar Jackson Curtis inte bara för att rädda sin familj, utan hela mänskligheten. Det blir en omöjlig kamp mot klockan och hopplösa odds. Men Jackson vägrar ge upp trots att allt hopp verkar vara ute.

Efter filmen besökte vi café Avenyn på Kungsgatan för lite latte och prat. Trevligt trevligt. Vid 21.30 rullade vi hemåt, trötta men belåtna. Jag skulle nog rekommendera filmen för dig som ska se den på bio, men kanske inte för dig som ska se den hemma. Det är effekterna som var pricken över i:et :D


Kommentarer
Postat av: Per

Hej Emma! -3 var väl lite väl hårt, 3- hade kanske varit mer passande, hehe!



Kramar/Per

2009-11-26 @ 23:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0