Vingklippning

Nu är jag på landet. Skönt. Gonzos vingklippning gick bra. Jag åkte Lidingöbana och buss. Förra året klippte vi Gonzo på Roslagstulls veterinären och därför valde vi att göra det på samma ställe i år. Resan till veterinären gick galant. Jag hade Gonzo i den lilla färdburen och sedan en fleecefilt runt. Han knorrade lite men gav inte ifrån sig så mycket visslande. Gonzo fick en massa komplimanger i väntrummet. Många tyckte att hans färger var fina och busvisslingarna fick flera på fall :) Gonzo var där emot inte lika glad efter vingklippningen. Han la sig på rygg, men så fort vi kom in i bilen blev han glad och visslade gökvalsen.

Vi får verkligen tänka på att vingklippningen endast sker en gång per år, samt att det är för att Gonzo ska kunna vara ute med oss och inte bara sitta ute i buren. Inte lika kul.

Gonzo var iallafall jätte duktig. ♥



Och visst är det värt lite vingklippning när man får mumsa lökchips på kvällsqvisten:


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker definitivt att det är bra att han blir vingklippt så han kan vara ute med er, det är ju inte speciellt kul att sitta i en bur varje dag.. mycket roligare att vara fri ute i det gröna ju :)

2009-05-26 @ 09:32:58
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0