Sagan om Plutten

Det ser ut att kunna bli ett riktigt bra slut i sagan om Plutten. Tyvärr har ingen ägare ringt, men idag ringde åter igen den finska kvinnan till mig. Jag tror vi pratade i över 15 minuter. Hon verkar vara en helt fantastiskt människa - en sann djurvän och sådana värdesätter jag otroligt högt. Verkligen.

Hon berätade bla. att hon alltid tagit hand om undulater som behövt avlivas eller som personer tröttnat på. Hon har inte alls brytt sig om ålder på fågeln utan helt enkelt velat ge fågeln ett värdigt slut. Helt fantastiskt människa. Tänk om det fanns fler sådana människor! Hon hade en stor bur, med grönska i samt uv-lampa. Hon duschar undulaterna ofta och de trivs verkligen. Åh..jag skulle kunna berätta mycket mer. :)

Vi kom iallafall överens om att jag skulle höra med pappa ifall han kunde vara behjälplig att skjutsa AC, mig och Plutten till henne nästa vecka. Då kunde vi testa att släppa ut Plutten med hennes undulater. På så sätt ser vi direkt om det fungerar. Så jag skulle ringa på måndag - sedan får vi se hur det slutar.

Lite bilder på Plutten när han äter melon:
(Lånat från http://annacarinpetersson.blogg.se/)





Han älskade verkligen melon och fick smaska rejält. Gosingen.

Jag tror och hoppas att det här ska sluta gott.
Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: carina

Hejsan!

Kul att du vill vara med på min tävling.

Lycka till!

Kram/Carina

2009-05-13 @ 22:37:27
URL: http://lillavran.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh det låter ju jätte bra! :D

2009-05-18 @ 10:45:42
URL: http://sandrajjj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0