Operationsdag

Godmorgon.
I dag  är det dags för mig att operera ögonen vid Novius ögonklinik på Östermalm. Jag är lite nervös, men tror faktiskt det är ett friskhetstecken. Jag hoppas det iallafall. Just nu är jag på jobbet, men jag jobbar bara till 13. Operationen går av stapeln kl 14.30. Jag hoppas ni håller tummarna. I papprena står det att man ska räkna med att det hela tar 2h inkl. samtal, operation och efterkoll.

Imorse vaknade jag upp med svidande ögon. Typiskt. Vet inte om ögonen protesterar på något sätt. Uppenbarligen. Sov väl inte jätte bra i morse. Tydliga drömmar och många uppvakningar. *men jag ska inte klaga*

Jag vet iallafall att kontot kommer tämmas på hela 35 000 kr idag. Tungt samtidigt som jag har väntat på det här. Att slippa glasögon och linser är nästan en dröm. Inte minst med tanke på att jag haft problem då jag använt linser. Svidande, röda och kliande ögon är pest. Fråga mig. =)

Nä, nu ska jag försöka jobba - och inte tänka allt för mycket på operationen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lycka till! Tänker på dig kl 14.30! Berätta gärna sen hur det känns och hur allt gick till! :)

2009-05-19 @ 08:10:12
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Ingela W

Hej Emma!

Lycka till med operationen, jag håller också tummarna :-) Spännande att få höra hur det går, jag avskyr glasögon och skulle gärna göra samma ingrepp.

Kram Ingela

2009-05-19 @ 12:21:43
Postat av: Andreas Larsson

Hej Emma!

Hur gick ögonoperationen? Blev du nöjd med resultatet?

Du gjorde det på Novius - eller hur? Vad tycker du om dem? Jag funderar på Vårda ÖgonKlinik. Valde du mellan några andra ögonkliniker?



Mvh Andreas

2009-06-02 @ 17:50:09
URL: http://www.varda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0