Semlor

Vi har bakat semlor och det blev så gott. Det går inte att jämföra butiksemlor med hembakat. Vi glömde att ha i ett ägg, men inte vet jag vad det ägget hade varit bra för. *tihi* Dem blev suveräna :)

 
Semlorna i bebisstadium och i sitt vuxna tillstånd. Nu ligger de dessvärre i våra magar :/



Jag ♥ semlor......



Anna-Carin ♥ semlor........



Ingen semla utan kaffe. Mmm. Totalt blev det 8 st semlor. Glupska som vi (inte) är orkade vi bara en var. Jag hade nog kunnat smocka i mig en till, bara för att det var så gott. Men det är godare att vara lagom mätt. Tyvärr kan jag inte klämma en semla imorgon eftersom det är "inte-äta-sött-dagar" nu måndag till torsdag.

Nu sitter vi och tittar på Bones. En bra serie, men lite väl vulgära bilder ibland. Allt från ruttna hjärnor till jag vet inte vad. *hehe* Söndagen börjar lida mot sitt slut. Imorgon börjar en ganska tråkig vecka. Inget speciellt måndag till fredag...men veckan blir vad man gör den till. Vi får se vad som händer i veckan.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad maffiga era blev! Min sambo gjorde semlor igår, fast han gör dem mindre och äter en till frukost varje morgon, utan mandelmassa och grädde.. :)

Hoppas att du får en oväntat lyckad vecka!

2009-03-01 @ 21:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0