Borgholm, träning och kusinvitamin

Dagen som länge såg ut som tråkig-regn-dag blev tillslut en härlig och solig eftermiddag/kväll. Väldigt typiskt Öland. Har varit i Borgholm och shoppat lite. Det väldigt lite folk, men de flesta kommer ikväll. Skönt att kunna strosa runt. Och det var när vi var i Borgholm som himlen plötsligt öppnade sig och solen värme. Riktigt trevligt.

Det blev endel shopping. Köpte ett "Gripsholm" påslakan, en vattenkanna samt en tavla.




Tavlan föreställer ett porträtt som Einar Nerman målat. Gav 15 kr vilket kändes oförskämt billigt.

Gick i endel klädesaffärer men hittade faktiskt ingenting i klädväg. Har dock en skoaffär kvar som ska kikas i.

Direkt efter Borgholmsvistelsen var det dags för träning; löpning med 4min intervaller. My favourite. Idag kändes benen som blyklumpar vilket jag i efterhand ahar analyserat. Antagligen beror det på den tunga benstyrkan i onsdags adderat med gårdagens sittande i en bil 6h. Tungt var det hur som helst.

Vid 19 åkte pappa, ac och jag upp och hälsade på vår kusin. Hon har världens sötaste hund och dundersöta katter. En kattunge som man bara smälte av att se. Vill ha dem allihop.





Apropå träningen (speciellt löpträningen) här på Öland. Det är inte på många ställen man kan springa och samtidigt njuta av naturen. Eller vad säger ni?



(Taget med min mobilkamera, under vilan på löpningen)

Nä, det här har varit en bra första dag på Öland :)

Kommentarer
Postat av: Öjje Öland

Hej, jag heter Öjje Öland å jag tycker din vattenkanna och ditt påslakan är jättefint men tavlan passar jag på ! ;) /J

2009-06-19 @ 21:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0