Auktionsverket

Söndagskvällen börjar gå mot sitt slut. Det har varit en bra dag. Har hunnit med mycket och det har varit ganska avkopplande. Jag sitter och slötittar på lite möbler som Metropol har ute. Metropol är ett auktionshus som säljer antika möbler. Just nu kikar jag efter en gustaviansk byrå som inte är bredare än 85cm. De flesta äldre byråer är oftast över 100cm breda, och därför blev jag väldigt glad när jag hittade en byrå med lagom bredd. Nu ligger priset på 500:- och jag har planer på att lägga ett bud. Imorgon vid 17-tiden avslutas auktionen och jag står gärna som vinnare. :)

Jag vill verkligen göra iordning min stora hall. Den behöver vitmålas först och främst. Men eftersom jag har andra projekt igång måste jag dessvärre prioritera bort detta just nu. Typiskt. Som om inte det vore nog har jag dessutom hittat en jätte fin hatthylla/klädhängare med lantlig stil, hos Mio.


En av alla fina byråer som finns på marknaden...

Hade jag haft mer tid och pengar hade jag definitivt fixat hallen snarast.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0