Böda Sand

Strax efter 10 rullade Mats, jag och pappa iväg mot Böda Sand. Det hade planerats innan sommaren, för även förra året var vu uppe i Böda och spelade discgolf.
AC och Arto svek oss och tog bussen in till Kalmar istället. :/ Illa! ;)

Innan vi åkte till Böda stannade vi till vid Vedborm för att hälsa på Susanne. Linda och hennes kille hade åkt hem tidigt på morgonen så tyvärr fick vi inte träffa deras söta vovve. Men det var trevligt att träffa Susanne även om det var en kort stund.


Jag kastar ut. Väldigt lummiga banor som ni ser.


Ta i för kung och fosterland,

Mats vann såklart (mutter mutter) men jag och pappa var honom hack i häl. Tyvärr gick det bra i början, men sämre mot slutet. Gah. Sedan fick vi leta ett tag efter en disc och det slutade med massa myggbett och endel rivsår. Aitsch!


Sedan ittade vi en liten groda. Prins tänkte jag och försökte mig på en kyss. Mats också verkar det som.

Direkt efter discgolfen trvade vi vidare mot äventyrsgolfen. Pappa ville inte spela, men Mats och jag körde såklart. Det är roligare att altenea mellan "vanlig" minigolf och äventyrsgolf.


Jag satsar på spiiiik :)


I ♥ Böda

Innan vi gick hem tog vi oss en kortare sväng ner till den otroligt vackra sandstranden som sträcker sig kilometerlång. Hade det inte varit för klockan och för det lite disiga vädret hade vi nog stannat och solat lite. Men det blev bara doppa fötterna och sedan vända igen. Riktigt skönt i vattnet ska tilläggas.

Hemma tog vi en sväng till Thaivagnen och avslutade kvällen med "Sommaren med Ernst". Jag sitter på nålar när jag ser det programmet. Han "smeker in strömmingarna med senap" och vette allt vad han gör. Brrrr. Vad tycker du om den karln? Fy bubblan säger jag. Jag funderar mer och mer om det är något PR-trick eller om han verkligen är sådär.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0