Barcelona Tapas - smask!

Igår hade jag en riktigt bra onsdag. Det var nästan så att lill-lördagskänslan infann sig :) Hade utbildning på eftermiddagen i Solna där vi slutade lite tidigare än beräknat. Eftersom jag inte hade något planerat förrän 18 inne i stan åkte jag till Vallen och gymmade. Blev både mage, axlar, rygg och ben. Härligt. Har tränat både tisdag,onsdag nu och ska faktiskt ta en vilodag idag. Vi har ju faktiskt vilovecka vilket man ska ta till vara på.

Efter dusch fick jag skjuts av pappsen ♥ till Ropsten och eftersom jag redan var ganska tidig åkte jag in till Fältöversten för att möta upp AC och Arto. Vi kikade runt lite i affärerna, men mest strövade vi bara omkring i blindo *haha* Närmare 18 åkte vi in till Centralen och mötte upp Mats som kom raka spåret från jobbet, och så gick vi gemensamt till Barcelona Tapas som ligger i anslutning till Kulturhuset. En liten och ganska mysig tapasrestaurant. Smockat med folk var det, men vi lyckades få ett bord efter 15 min.

Att välja bland alla tapasrätter är inte det enklaste ska jag säga, men Mats och jag bestämde oss tillslut för:

Vitlöksmarinerade champinjoner, vitlöksfrästa scampi, vitlöksbröd med fjärilskotlett, grillspett med oxfilé,champinjoner och tigerräkor + friteradpotatis o aioli, bäckfiskringar med aioli & sist men inte minst ost/kycklingtortillias med vitlöksyoghurt.


Smaski smurum ;)

Det här är definitivt ett tapasställe jag kan rekommendera. Helt ok priser. Gott så in i norden.


R2 & AC


Vaaaad ska vi välja tro?

Var hemma strax innan 21. Hela den här veckan har jag varit så otroligt trött, trots att jag verkligen varit noga med att gå och lägga mig i tid. Är det det tråkiga vädret som spelar ett spratt? Kallt och ruskigt är det ju ute nu. När ska det vända?

4 dagar kvar till Turkiet resan.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0