Guld i Eken Cup

Det blev GULD i Eken cup. Söndagen startade med semifinal mot Sannadal (vinst med 42-7). Den matchen spelades på konstgräs. Våra bollar var fulla med svarta gummipluttar *haha* och jag var riktigt tacksam när jag fick höra att finalen mot Spårvägen skulle spelas på gräs. Det är ju det som är Eken Cup. Det blev en tät historia som gick till förlängning 2ggr 5min. Där drog vi ifrån väldigt tidigt och vann med 5 bollar. :) Vi försvarade med andra ord förra årets guld :) Jihaaaa!



Med tanke på vädret, både lördag och söndag, har det varit en riktigt rolig helg. Att spela matcher där man vinner med 30 mål är väl ingen jättehöjade egentligen...men finalen höjde hela helgen kan man säga. Kamp och tuffa dag!! Ta och ge!! Mycket publik i finalen!! Soligt väder!!

Tyvärr har de inte lagt ut bilder från finalen ännu :/

Direkt efter finalen åkte jag hem och duschade. Sedan spenderade vi kvällen hemma hos mamma och pappa med fika och fotboll (Brasilien - Elfenbenskusten). Så mysigt att få gosa med Ebba och Gonzo ♥ De är underbara de små liven. Vid 21.30 gick vi hem och jag somnade i vanlig ordning som en stock. Zzz....

Nu är det bara 3 dagar kvar innan semester stundar. Åhh...underbart!!


AC och jag - glada :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0