Däckexplosition och långpromenad - tillslut

Idag har det trots vädret blivit en dag med mycket aktivitet utomhus, tillslut. Mitt på dagen cyklade jag och Ac iväg med en varsin cykel. Vi tog skogsvägen och körde i ganska mycket terräng. Eftersom cykeldäcken var nypumpade gick det ganska bra. Vi klättrade upp i ett älgtorn och kikade runt vid en liten sjö. Jätte mysigt. Allt gick som smort tills vi entrade badplatsen. Jag for ner i högt tempo och tryckte i bromsen ordentligt. Slirade till ordentligt och höll nästa på att åka av cykeln. *hjälp*



När vi skulle åka iväg från badplatsen och hemmåt märkte jag att bakdäcken till cykeln inte rullade. Konstigt. Då tittade jag till ordentligt och märkte att slangen i däcken höll på att explodera. Herregud. 2km hemifrån. Suck. Bara att ta tjuren vid horna. Gick 500m med bakdäcket bromsande i  marken, sedan gick det inte längre. Vi var helt enkelt tvugna att lyfta cykeln upp så att vi kunde få cykeln framåt. Suck och dubbelsuck. 1,5km hemifrån.

AC fick nog och sprakade till däcket lätt sedan när vi började gå igen smällde det till i en riktigt stor explosion. PANG! Vi hoppade högt och tittade oss omkring ifall någon annan människa var i närheten. Som tur var inte. Haha!


Tre däck och två cyklar.....oh my god.

Rsterande 1,5km gick iallafall hyffsat fort. Ett träningspass kan man säga :) Svetten lackade. Gah.

Det var verkligen dagens händelse. Haha. AC och jag skrattade endel. Både under resans gång och efteråt.

Nu på kvällen har jag, mamma, pappa och Ebba varit på en 60 min promenad. Men oj, det är nästan jobbigare att gå, än att springa. Kanske har med vanan att göra? Nu väntar TV och lite fika. Är riktigt kaffesugen. Slurp.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Haha, skönt att se att man inte är ensam om att ha däckbekymmer... :P

2009-05-23 @ 23:05:10
Postat av: Oskar

Hej!



Vill påminna dig om tävlingen i morgon Måndag och det lilla tillägget.

Klockan 22.00 så ställer jag fem avgörande frågor om Kina. Så håll utkik vid den tiden.

Den som svarar snabbast och får flest rätt vinner de två biobiljetterna.



Jag var tvungen att inflika ett tävlingsmoment enligt lotterilagen.

Ville berätta det eftersom du är med i tävlingen och kanske inte läst mina senaste blogg inlägg.

Lycka till!



Oskar

2009-05-24 @ 17:41:33
URL: http://i-love-china.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0