Njutbart

♥Det är fredag och dagarna på landet är super. Vädret är kanon. Sällskapet är kanon. Renoveringen går bra. Jag har tränat löpning. Sommarkänslorna bara sprudlar. Jag är nöjd helt enkelt.

Dagen har spenderats endel i solstolen men också endel arbete. Vid lunchtid tog jag tag i panelen i lillstugan. Jag målade allt i ett sträck, och det blev riktigt fint. Nu har vi slipat/målat golvet, målat panelen och fått in säng + sängbord. Det är riktigt mysigt och i natt sov vi vår första natt. Sov som en stock vilket får ses som ett gott betyg :) Inte för att jag brukar sova dåligt men iallafall. Det enda som oroade mig var en mellanstor spindel som sågs klättra på väggen (relativt nära min säng). Men jag tog mitt förnuft till fånga och valde att strunta i den. Ska dock säga att jag blev lite fundersam när den lilla varelsen helt plötsligt hade försvunnit. Hjälp. Men som sagt. Hur farlig är en spindel egentligen?

Ebba njuter naturligtvis här på landet:



...och Gonzo likaså. Han sitter ute i sin bur dagarna i ända. Badar och solar.



Jag och Gonzo har spenderat en tid i mysets tecken. Han älskar att sitta och mysa. Sitta och bara vissla. :) Goingen! Klockan 21.00 är det nattedax för Gonzo så strax är det dags för honom att kliva in i buren.

Ja, en mysig dag har det iallafall varit. På eftermiddagen var jag och Mats inne i Norrtälje och hämtade AC och Arto samt handlade till Mats födelsedagsfirande på söndag. Så nu är alla samlade!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0