Spontanbesök

♥I morse vaknade vi upp på Vätö....och nu är vi åter på Lidingö. Blev ett kort Vätöbesök eftersom mamma och pappas semester lider mot sig slut och de ville hem lite tidigare. Innan vi åkte hem körde jag två fyspass; intervalllöpning och lyftpass. Kändes att det var tung luft idag. Åskan och ösregnet natten till lördag hade verkligen inte lättat upp.

Eftermiddagen var egentligen helt oplanerad. Men Mats kläckte en superidé, nämligen att vi skulle åka till mormor och köpa med oss pizza/sallad. Mormor har kom hem från Öland igår, så det passade ju perfekt.


Vi kidnappade Ebba så att hon fick följa med till mormor. Här står hon på vår balkong. Vi gjorde ett mellanstopp innan vi rullade till mormor.


Ebba tyckte att hon ägde hela bilen. När morfar levde fick hon alltid stå med tassarna på handbromsen, men eftersom Mats är allergisk var det inte så bra att Ebba tryckte upp sin stora mule :)





Efter ett tag sa Ebba till om att "Nu vill jag gå på promenad och göra mina behov" så Mats och jag kopplade henne och gick en fin promenad längst med vattnet.





Det var ett jättemysigt spontanbesök och jag är så glad att Mats kläckte idén. Det är det här som gör lediga och oplanerade dagar så där lyckligt bra. ♥

När vi skulle åka hem var Ebba lite moppsig som tidigare. Det slutade med att hon fick sitta i framsätet med Mats och jag hamnade där bak. Men det kändes betydligt lättare. Då slapp hon klättra runt.





Nä, nu ska Mats och jag mysa och titta på film. Jag hoppas jag kan lura mig till att få se filmen där Michael Jackson följs ala dokumentär. Vem vet, vi kanske hinner med fler filmer??

Imorgon blir det förhoppningsvis paddling i Brunnsviken!


Kommentarer
Postat av: Ac

mysdag!!! Ebba o mojmoj <3

2011-07-23 @ 23:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0